[nextpage title=“1″ ]

Táto štúdia pochádza od vedcov z Kórei. Vedci totiž skúmali minerályvitamíny z rôznych potravín. Skúšali aj ich rôzne kombinácie a snažili sa prísť na čo najvýživnejší mix potravín potrebných pre naše telo. Do zoznamu strukovín, či inej zeleniny, zaradili aj bravčovú masť.

Avšak určite nikoho neprekvapí, že bravčová masť sa na miesta prvenstva nedostala. Tie „najlepšie“ miesta obsadila brokolica, karfiol, mrkva a podobne. Nesmeli tam však chýbať ani ryby, iné morské plody, či orechy.  Špenát tiež nezaostáva. Táto chutná zelenina je prínosná pre ľudské telo najmä kvôli vitamínu C a E. Obsahuje aj vitamín K, ktorý je nevyhnutný pre zrážanie krvi.

Čítajte tiež: Dajte zbohom zápche alebo iným problémom pri vyprázdňovaní. Týchto 8 potravín robí s telom zázraky bez nutnosti užívania liekov.

pixabay.com

Vplýva aj na správnu regeneráciu kostí a vstrebávanie vápnika. Špenát má taktiež veľa minerálov. Podľa vedcov je túto zeleninu najlepšie zmraziť, lebo tak najlepšie udrží všetko, čo sa v ňom nachádza.

Článok pokračuje na druhej strane:

[/nextpage]

[nextpage title=“2″ ]

V priečkach sa umiestnila aj cvikla, ktorá sa považuje za zástupcu koreňovej zeleniny. Najviac živín si zachová v surovom stave. Je bohatá, rovnako ako špenát, na vitamín C. Je zdrojom B1, B2, horčíku, zinku, železa a mnohých iných. Pomáha aj pri problémoch s cievami. Pôsobí aj očisťujúco. Zbavuje telo zlých baktérií. Zlepšuje aj dnu.

Čo sa týka rýb, vedci zistili, že pravidelne by sa mali konzumovať lososy, či tuniak. Pre tých odvážnejších sú tu aj chobotnice alebo ikry, či mušle. Všetky tieto pochúťky sú bohaté na omega-3 nenásytné kyseliny, ktoré napomáhajú dôležitých procesom v tele. Kapor napríklad vyniká vo vysokom obsahu bielkovín.

pixabay.com

Tip na článok: Prečo je dobré pre naše zdravie pravidelne konzumovať bravčovú masť? Prababičky by ju odporučili všetkými desiatimi.

Bravčová masť v zdravom množstve tiež neuškodí. Obsahuje vitamín B, rovnako aj minerály. Táto potravina je považovaná za zdravú masť. Aj tuky sú mimoriadne dôležité pre správny vývin tela. Tvoria neuveriteľných 30 percent príjmu potravy.

Bravčová masť je dokonca „chudobná“ na obsah cholesterolu. Má len 0,7 gramu. Napomáha aj pri prevencii diabetu alebo očných ochorení. Rovnako jej zložky bojujú proti ekzémom.

Prehľad zopár potravín z rebríčka 100 najzdravších:

1. mandle
2. čerimoja (tropické ovocie)
3. okoun (ryba)
4. platýs (ryba)
5. chia semienka
6. tekvicové semienka
7. mangold (zelenina)
8. bravčová masť
9. vňať červenej repy
10. chňapal (ryba)
13. potočnica lekárska
31. rímsky šalát
32. listy púpavy
38. ikry
42. mrazený špenát
43. sleď
45. čerstvý špenát
81. kapor

Neprehliadnite: 133 potravín z Poľska nevyhovelo testom, ktoré preverilo české Ministerstvo poľnohospodárstva. Dovážané sú aj na Slovensko.

No, ako aj pri všetkom, aj pri tomto platí, že všetkého veľa škodí a na to treba dávať pozor.

[/nextpage]

ZDROJdobrenoviny.sk
ZDIEĽAŤ